Bariere in comunicare (partea a II-a)

35 Flares Filament.io 35 Flares ×

Salut ,

Sunt Calin si ma bucur sa te regasesc.

In primul rand vreau sa imi cer scuze de absenta mea. S-a datorat faptului ca in ultima vreme am dezvoltat  o tehnica in pierderea timpului si a nu face nimic concret, altii  au numit acest studiu invartitul in jurul stalpului (o sa discutam mai pe larg, in alte articole, despre acest aspect numit amanare).

Lasand gluma la o parte, pot sa insir multe argumente logice si plauzibile (care vor combate capacitatea de discernamant si poate imi vei da dreptate) dar facand acest lucru o sa ma complac in justificari si motive. Un singur lucru vreau sa iti spun despre acest mic incident, chiar daca nu am scris de cca o luna, m-am gandit la tine si la modul cum iti pot fi eu de folos, lucrand si concepand cateva lucruri interesante. (dar toate la timpul lor)

Spuneam in articolul precedent  de bariere in comunicare. Aici ai articolul despre  cateva bariere fizice  si cum le identificam

Azi am sa iti spun de

 Barierele lingvistice

natiuni

Sa iti dau un exemplu : o sa vorbesc despre limbi. Daca ai zambit  acum am doua vesti bune

1 ai o atentie distributiva buna

2 oau ce imaginatie ai !

 

Eu ma refeream la limbile vorbite si dialectele lor, cat si la modul cum punem accentul .

Sa iti dau un exemplu un ofiter de la o unitate militara face comanda la 200 de paturi . La livrarea marfii vin cateva camioane. Acest ofiter ramane foarte mirat cum de pentru 200 de paturi sunt necesare mai multe camioane.

Pai hai sa vedem : El vroia sa comande pături (cu ă si nu cu a) cel care a facut receptia comenzii a inteles simplu paturi  (cu a nu cu ă ) cine a gresit?- Ai vazut , acum sa presupunem ca in unele familii se foloseste acest limbaj.

Ex:

Sotul sta la meci, si spune te iubesc, la care sotia il intreaba mirata :

Sotia: vorbesti cu mine,

Raspuns : Da draga ce vrei?

Sotia: Pai tocmai ce mi-ai spus ca ma iubesti …

Sotul  A, nu, atunci vorbeam cu Berea

 

Mai departe iti las din nou imaginatia sa dezvolte acest aspect , ai putea chiar sa o impartasesti printr-un coment la finalul articolului. Iti dai seama cum este comunicarea si cat are ea de suferit intr-un asemenea context . Comunicarea ca si comnunicarea dar relatia in sine…

 

Pe langa omonime, te rog sa fii atent si la regionalisme, la jargouri, si in special la limbajul specialistului (care pe mine personal ma intriga), dar cel mai grav este cel pe care eu il numesc nespecialistul vorbitor . Sunt de acord cu afirmatia ca este bine sa te adaptezi vocabularului interlocutorului, si ma intreb atunci cum ar fi daca si interlocutorul tau ar fi de acord cu afirmatia anterioara

 

Un exemplu de limbaj al nespecialistului care se considera specialist  si care este si nevorbit, iti dau in exemplu de mai jos pe care l-am dus la extrem folosind un limbaj din asigurari . In paranteza pun si explicatiile la termenii tehnici pentru cei care nu sunt din sistem.

“ Am deosebita consideratiune de a etala in modul cel mai elaborios posibil si din multimea de ipoteze auxiliare, o varianta care satisface in totalitatea absoluta  cerintele dumneavoastra. Acest produs ACDR (acdr- produs inventat daca cumva este vreo societate care are astfel de produs va rog sa imi spuneti ), PBS (prima bruta subscrisa) pentru ACDR este de X unitati monetare , iar acesta corespunde unei SA (cum nu stii ce e aia SA – Suma asigurata)  de 50 ori valoarea x .  Deci va dati seama ca este o CP (cota de prima ) fenomenala . Bine inteles ca este o conditie interdependenta de stabilirea unei fransize deductibile integral (vorbitor nexeperimentat pai daca e deductibila inseamna ca se deduce intotdeauna, daca nu era asa se numea fransiza atinsa dar asta o sa revin in alta lectie specifica)  de y unitati monetare (atentie y sa nu fie exprimat procentual ca se aplica la sa initial, este mai bine sa fie specificat in suma fixa, daca totusi este exprimat procentual sa apara si cuvintele din dauna dupa procent.)

In final mai vreau sa va argumentez ca produsul ACDR dispune posibilitatea principiului de prim risc si   de clauza de pro rata temporis , si din respect pentru cei care ma citesc am sa ma opresc aici , refenind la momentul potrivit cu explicarea tehnica si clara a termenilor  respectivi.

…………………………………….

Era prea greu sa fie asa clar si pe intelesul fiecaruia, ma bucur ca am posibiliatea de a comunica oferta cea mai buna din multimea de oferte existente.  Aceasta forma de asigurare acopera toate riscurile pe care le-ati enumerat dumneavoastra ba chiar are cateva in plus care cu mare placere putem sa le discutam impreuna , asta daca doriti desigur. Suma pe care o veti primi in caz neplacut este de 50 de ori x , iar pentru acest lucru dumneavoastra aveti de achitat doar x pe an ceea ce inseamna x/4 pe trimestru (o suma este mai usur acceptata daca o spui in rate decat daca o zici integral ) iar apoi explica frumos termenii fara sa pari ca esti destept . Doar asigura-te ca ii intelege clientul. Asa dai dovada de profesionalism .

 

Deci in concluzie e bine sa vorbesti cum vrei tu, doar asigura-te ca cel cu care vorbesti te intelege si ca vorbiti aceasi limba, de preferat ar fi bine sa fie clara.

 

In articolul urmator o sa vorbesc despre barierele si factori personali in comunicare.

 

Am sa revin in alte articole despre limbajul hipnotic al lui Milton , despre metamodele, despre comunicarea interculturala si alte dar hai sa luam lucrurile simple si pana atunci iti propun un exercitiu de claritate:

Ia o foaie de hartie si scrie cifra noua , intoarce foaia de cateva ori , roteste-o (asta ca sa ai motive sa zici ca foaia e ametita ) si pune-te la birou, invita un coleg in partea cealalta a biroului si incepeti sa vedeti care din voi are dreptate asupra cifrei.

Spor la treaba !

1 comment for “Bariere in comunicare (partea a II-a)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

35 Flares Facebook 35 Google+ 0 LinkedIn 0 Twitter 0 Pin It Share 0 Email -- Filament.io 35 Flares ×